maanantai 14. maaliskuuta 2016

VISUOPS, messut ja tapahtumat 6


TUNNISTETTAVUUS
On tärkeää että osasto on selkeästi tunnistettavissa sekä siinä näkyy hyvin heti ensisilmäyksellä mitä siinä kaupataan.

HOUKUTTELEVUUS
On hyvä että osasto on houkuttelevan näköinen. Houkuttelevuutta voi tuoda osastolle väreillä, muodoilla sekä isoilla tai pienillä kiinnostavilla elementeillä. Kuviot sekä värit tuovat heti kiinnostusta osastolle.

ELÄMYKSELLISYYS
Osastolla on kiva olla aina jotain tekemistä mistä asiakkaalle jää hyvä fiilis. Myös saatavat tuotteet jättävät osaston mieleen mm. juotava, syötävä. Messuosastolla voi esiintyä myös jotain sellaista jota ei jokapäiväisessä arjessa näe mm. joku julkkis käymässä.

ENSIVAIKUTELMA
Ensivaikutelma on tärkeä! Millaisen kuvan asiakas saa heti ensi silmäyksellä. On tärkeää ettei hyökkää ensimmäisenä asiakkaan kimppuun kasalla kysymyksiä ettei hänelle tule vaivaantunut olo, mutta ei saa myös olla liian syrjässä ettei asiakas saa vaivaantunutta oloa ollessaan osastolla.

VÄRIT
Värit kertovat paljon osastosta. Värikäs osasto kiinnittää huomiota eniten. Kummiskaan liiallinen värin käyttö ei ole hyväksi.

MATERIAALIT
Ihmisiä kiinnostavat aina materiaalit ja niihin ensimmäisenä kiinnitetään myös huomiota. Pehmeät, kiiltäävät, persoonalliset/oudot materiaalit luovat heti katseita ensimmäisenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti