maanantai 18. tammikuuta 2016

VISUOPS, messut ja tapahtumat 1


ASIAKAS
Asiakas on tärkeimpänä osana projektia. Hänen ehdoillaan työ tehdään alusta loppuun asti, sillä hänhän on myös työn "rahoittajana".
Asiakkaan mielipiteitä täytyy kuunella huolella sekä ottaa ne huomioon projektissa.

Meidän tämän vuoden ensimmäiseksi asiakastyöksi osui American car show. Saamme tiimimme kanssa sieltä asiakkaan, jolle suunnittelemme messuosaston.
American car show on siis näyttely, joka on vuosisatojen aikana muokkautunut  pienestä sisäpiiri harrastelijatapahtumasta Suomen suurimmaksi alan harrastelijoiden sekä koko perheen tapahtumaksi.
Tapahtumassa esitellään  yksityiskohtia myöten klassisia "American autoja" niin Suomesta kuin ympäri maailmaakin. MC Heaven esittelee tapahtumassa kauneimmat sekä tehokkaimmat moottoripyörät, sekä Tuning Car Show`ssa esitellään tarkkaan suunniteltuja sekä tuhansien käsityötuntien tuloksena syntyneitä sporttisia, moderneja ja ainutlaatuisia a`la Fast and Furious autoja.

TAVOITTEET
Tavoitteina on saada tietenkin asiakas, jolla on hymy huulilla, joka on todella tyytyväinen työhönsä.
Työn tavoitteina on olla todella siisti, hyvin huolliteltu sekä aukoton. Työssä tulisi selville mm töiden kustannukset. Mistä mitäkin saadaan/ kuinka paljon, mitä maksaa ja kauan toimituksessa menee.
Asiakkaan olisi kiva saada työ joka olisi kokonaan valmis, jolloin sen tuottaminen olisi helpompaa.
Aikataulussa pysyminen on myös tärkeää. Asioiden jaottelu mitä tekee missäkin vaiheessa auttaa suunnattomasti.

AIKATAULU
Aikataulutus on tärkeässä osassa projektia, sillä silloin pystymme kontroloimaan työvaiheita. Aikataulutuksen noudattaminen on myös tärkeää, jolloin työ tulee valmiiksi aikataulun mukaisesti.

TYÖNJAKO
Työnjako on projektissa todella tärkeässä osassa. Työskentely sekä työn valmiiksi saaminen nopeutuu tehtäviä jakaessa. Tiimityöskentelyssä tärkeässä asemassa on se että kaikki kantavat kortensa kekoon ja tekevät saamansa tehtävät huolellisesti sekä ajoissa.

Omassa tiimissäni emme ole vielä miettineet työnjakoa tulevassa projektissa, sillä tapaamme asiakkaammekin vasta ensi viikon tiistaina (12.1.), jolloin saamme enemmän tietoa tulevasta. :-)

KOHDERYHMÄT
Kohderyhmän tietäessään on hyvä noudattaa projektin aikana sitä. Jos projekti kohdistuu mm nuorille aikuisille, on hyvä saada "ilmeestäkin" myös sen mukainen.

Messujen kohderyhmänä on kaiken ikäiset, mutta enintään kohderyhmänä ovat auto-, sekä moottoripyörä harrastelijat.

BUDJETTI
Budjetti määrittää työstä suurimman osan. Sen mukaan valintoja tehdään sekä sen ympärille suunnitelma luodaan.

Tämän hetkistä budjettia en tarkkaan tiedä, mutta se on suunnilleen noin 2000 euroa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti